Kestlikkusaruanne

Tallinna Vesi viis läbi esialgse kestlikkusega seotud oluliste teemade hindamise 2023. aastal, mida 2024. aastal täiendati. Hindamisel lähtuti topeltolulisuse põhimõttest, st arvestati nii kestlikkusega seonduvate teemade mõju olulisust kui ka majanduslikku olulisust. Hindamine viidi läbi terve väärtusahela ulatuses, arvestades kontserni kõiki ärisuundi.

Kliimamuutus

Kliimamõjude vähendamiseks on Tallinna Vesi koostanud üleminekukava ehk kliimamõjude vähendamise plaani, millega seame enesele ambitsioonikad eesmärgid oma süsiniku jalajälje ja energiatarbimise vähendamiseks. Meie kliimamõjude vähendamise plaan on suunatud nii kliimamuutustega kohanemisele kui ka kliimamõjude vähendamisele. Kliimamõjude vähendamise plaan on leitav ettevõtte kodulehe alajaotisest Vastutustundlikkus > Keskkonnaalane tegevus >Süsiniku jalajälg ning selles on kirjeldatud ettevõtte kliimaeesmärgid, süsinikujalajälje arvutuspõhimõtted, olulised eeldused ning eesmärkide saavutamiseks vajalikud tegevused ja tulemuslikkus.

Reostus

Saastamise vältimisel ja vähendamisel oleme lähtunud meile keskkonnalubadega kehtestatud piirnormidest. See tähendab, oleme eesmärgistanud ning püüdnud saastet vältida ja vähendada ulatuses, mis on keskkonnalubadega reguleeritud. Peame äärmiselt oluliseks, et kõik meie heited nii õhku kui ka vette oleksid kooskõlas meile väljastatud keskkonnalubades seatud tingimustega.

Vee- ja mereressursid

Pea 90% meie tarbijatest Tallinnas ja Maardu linnas saavad oma joogivee pinnaveest. Olgugi, et Ülemiste järv on tallinlaste peamine joogiveeallikas, on järve enda looduslik valgala väike. Veemahu suurendamiseks ja Tallinna linna vajaduste tagamiseks on rajatud veehaardesüsteem, mille moodustavad jõgedele ehitatud hüdrosõlmed, veehoidlad ning neid ühendavad kanalid.

Oma töötajaskond

Meie jaoks on väga oluline hoida oma töötajate üldist heaolu, mistõttu edendame turvalist ja õiglast töökeskkonda ning toetame aktiivselt järelkasvu. Rahulolu edendamiseks viime töötajate seas läbi uuringuid, et teada saada, mis on ettevõttes hästi ja millised valdkonnad vajavad enam tähelepanu. Töötajatelt saadud tagasiside on abiks otsuste langetamisel ning ühtlasi aitab töötajatel mõista otsuste tagamaid ja muudatuste vajalikkust.

Töötajad väärtusahelas

Tagame koostööpartneritega seadusest tulenevate ja ettevõtte kehtestatud tööohutuse- ja tervishoiunõuete täitmise kõikidel ehitus- ja remonttööde objektidel. Teostame kõikidel objektidel regulaarseid tööohutuse sisekontrolle, et tagada reeglite täitmine ja koostööpartnerite töötajate ohutus.

Mõjutatud kogukonnad

Toetame oma kogukonda ja võtame aktiivselt osa kogukonna tegemistest, mis otseselt või kaudselt seonduvad meie tegevusega. Peame tähtsaks tõsta elanike keskkonnateadlikkust ning rõhutame kraanivee rolli puhta, keskkonna­säästliku ja taskukohase joogiveena.

Tarbijad ja lõppkasutajad

Pakume vee- ja kanalisatsiooniteenuseid ligikaudu 25 000 lepingulisele kliendile ja 500 000 lõpptarbijale Tallinnas ning selle lähiümbruses. Seega vastutame selle eest, et rohkem kui kolmandikule Eesti elanikest oleks tagatud kindel ning kvaliteetne vee- ja kanalisatsiooniteenus.

  • Võimaldame linnakeskkonna kestlikku arengut, pakkudes kvaliteetseid veeteenuseid, olles teerajajaks kaasaegsete sademeveelahenduste rakendamisel ja arendades välja rohelist linnaruumi. Ühendame kliendid elutähtsa veetaristuga ja pakume suurepärast kliendikogemust, kasutades nutikaid lahendusi ja digitaalseid teeninduskanaleid.

  • Hoiame hinnad kliendi jaoks taskukohased, parandades oma tõhusust pidevalt kaasaegsete tehnoloogiate, digitaliseerimise ja automatiseerimise teel.

Äriline käitumine

Ärilise käitumisega seotud küsimustes on ettevõtte juhatus oma 17.05.2017 otsusega kinnitanud ärieetika koodeksi. Tegemist on vabatahtlikult täitmiseks võetud suunistega, mille valdkonnad on osaliselt reguleeritud ka riiklike õigusaktide, ÜRO inimõigusi arvestava vastutustundliku ettevõtluse suuniste, ÜRO korruptsioonivastase konventsiooni ning OECD suunistega vastutustundliku äritegevuse kohta. 2024. aasta lõpul ärieetika koodeksi nõudeid mõnevõrra ajakohastati ning sellega ühendati muuhulgas seni eraldi kehtinud väärkäitumisest teavitamise kord. Uued ärieetika juhtpõhimõtted jõustuvad alates 01.01.2025 ning need on kõigile kättesaadavad ettevõtte kodulehelt jaotisest Eetilised äritavad.